onsdag den 20. oktober 2010

Fisen, Krabåten og Donnatæven...

... sover endnu, så mor ka drikke kaffe og blogge. Dejligt!

Ja, I undrer jer nok lidt over dé navne, men de er nu dybt indgroede i vores familie. Min kære morfar (som desværre har været død i godt 30 år nu) var een af den slags mennesker, som man vel kalder for en original. The positive way - that is!!

Han hed aldrig morfar. Han hed Karl! Dvs han hed faktisk Oskar, men det var kun de voksne der vidste det. Vi unger troede troligt at han hed Karl. Underligt nok stod der Oskar på døren, men det gik vi så ikke så nøje op i! ;0)


Nå! Det var Fisen, Krabåten og Donnatæven vi kom fra... Karl havde - dengang han var dreng - 3 hunde. Og de hed altså - Ja! Du har gættet det!: Fisen, Krabåten og Donnatæven. Det er sgudda sjovt! De navne er så blevet i familien, således, at når een af pigerne er lidt tøset anlagt (som vores Emma jo unægteligt er) er det en rigtig Donnatæve. Fisen og Krabåten passer i mine øjne bedre til en dreng og dem har vi jo to af. De er og kan begge dele begge to. Så de må dele titlen!! *fnis* Men Valentin er noget af en krabat, så den får han!! ;0)

Du har nok gættet at jeg kommer fra en nooooget tosset familie. Der er MASSER  af hylemorsomme anekdoter, som vi ka tærske igennem om og om igen, når vi holder familierally og detslige.
Jeg deler dem med jer sådan lidt henad vejen. For der er vist ingen der ka tåle at få hele dosis'en på een gang!  ;0)

Babyalarmen fortæller mig, at Fisen er vågnet. Så vi ses senere!! ;0)

4 kommentarer:

  1. hehheeee Karl! I love it.
    Min far vil ikke kaldes morfar, så han hedder Momfe.
    Min fars onkel vil ikke kaldes morfar, så han hedder MÅS! Så det er sjovt, for da Rasmus skulle kalde på ham i sommers kaldte han RØV RØV, for han troede det var det, han hed!
    HAHAA
    Skøn dag til dig og ungerne

    SvarSlet
  2. Hahahaa!! Det gi'r begrebet "at råbe røv" helt nye dimensioner!! ;0)

    Min far vil heller ikke kaldes morfar, så han hedder Besse - fordi Emma ik ku sige Bedstefar! ;0)
    Og så havde vi i øvrigt en "Moster Erik" i familien. Det var min mors morbror og han var osse en finurlig fætter.

    - Så længe leve Moster Erik og Onkel Anne!! ;0)

    God dag til jer osse!!

    SvarSlet
  3. Herligt at der er andre familier der er lidt "tossede" (altså på den gode måde)som min egen også er det... Fjollerik er eks et af hundenavnene i min familie...

    SvarSlet
  4. Ja, det er skønt at være lidt småtosset! Det gør livet bare lidt sjovere!

    Fjollerik får mig straks til at tænke på min barndoms yndlingshistorie med Dunderklumpen... Skønt navn!!

    SvarSlet